blog

اورولوژیست ها: چه کار می کنند؟


اورولوژیست ها: چه کار می کنند؟

اگر مشکلی در دستگاه ادراری شما رخ دهد - سیستم بدن شما برای خلاص شدن از ادرار شما - ممکن است لازم باشد به یک دکتر خاص به نام متخصص اورولوژی مراجعه کنید. آنها متخصصانی هستند که می توانند با ویزیت متخصص اورولوژی درمنزل و مشکلاتی از سنگ کلیه گرفته تا سرطان را درمان کنند.
اورولوژیست چیست؟

اورولوژیست شما همه چیز را در مورد سیستم ادراری می داند که شامل کلیه ها، مثانه، حالب ها (ماهیچه های نازکی که ادرار را به مثانه شما منتقل می کنند) و مجرای ادرار (لوله ای که ادرار را از مثانه تخلیه می کند) می باشد.

اورولوژیست ها همچنین سیستم تناسلی مرد را که شامل آلت تناسلی، بیضه، کیسه بیضه و پروستات می شود، درمان می کنند.

یک اورولوژیست حتی می تواند به عنوان پزشک اصلی شما باشد اگر موارد زیر را داشته باشید:

مشکلات منظم با سنگ کلیه
سرطان پروستات
مشکلات طولانی مدت در نگه داشتن ادرار



یک اورولوژیست چه نوع آموزشی دارد؟

علاوه بر 4 سال دانشکده پزشکی، اورولوژیست ها حداقل 5 سال دیگر آموزش ویژه ای با تمرکز بر دستگاه ادراری و دستگاه تناسلی مردان دارند.

برخی از اورولوژیست ها تخصص خود را به یک حوزه مراقبت محدود می کنند، مانند مواردی مانند سرطان، اورولوژی زنان، اورولوژی کودکان، ناباروری مردان، سلامت جنسی، سنگ کلیه یا اورولوژی ترمیمی.

اورولوژیست ها باید یک امتحان را پشت سر بگذارند و گواهی نامه هیئت مدیره اورولوژی آمریکا را دریافت کنند.
چرا باید به متخصص ارولوژی مراجعه کنید؟

متخصص اورولوژی ممکن است مشکلات مثانه، عفونت های دستگاه ادراری (UTIs)، سرطان مثانه و کلیه، انسداد کلیه و سنگ کلیه را درمان کند.

مردان همچنین ممکن است آنها را برای موارد زیر ببینند:

در یک بازدید چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

اولین قرار ملاقات شما با یک اورولوژیست ممکن است متفاوت از ملاقات با پزشک اصلی شما نباشد. فرم ها را پر می کنید و به سؤالاتی در مورد سابقه سلامتی، علائم فعلی و هر دارویی که مصرف می کنید پاسخ می دهید.

اورولوژیست یک معاینه فیزیکی انجام می دهد که شامل معاینه تناسلی و رکتوم است. آنها همچنین ممکن است آزمایش خون یا تصویربرداری مانند سی تی اسکن یا سونوگرافی را برای بررسی دقیق‌تر اندام‌های شما سفارش دهند.

+ نوشته شده در سه شنبه 7 آذر 1402ساعت 22:22 توسط fateme | | تعداد بازدید : 52

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ اقساط اپل
بستن تبلیغات [X]